TRABZON ÜNİVERSİTESİ

1. Uluslararası Karadeniz Eğitim Bilimleri Kongremiz Başladı

Üniversitemiz Fatih Eğitim Fakültesi tarafından düzenlenen Uluslararası Karadeniz Eğitim Bilimleri Kongresi’nin açılışı törenle gerçekleştirildi. Toplam 283 bilim insanının 113 yüz yüze, 61 çevrimiçi sunumda bulunacağı üç gün sürecek kongrede ilk panel “Yapay Zeka ve Eğitim” konusunda verildi.

Kısa adı UKEBK olan bu yıl birincisi düzenlenen Uluslararası Karadeniz Eğitim Bilimleri Kongresi törenle başladı. Açılış törenine Rektör Vekilimiz Prof. Dr. Atilla Çimer ve Fatih Eğitim Fakültesi Dekanımız Prof. Dr. İsmail Hakkı Demircioğlu’nun ev sahipliğinde Akçaabat Belediye Başkan Yardımcısı Cevdet Bayraktar, Akçaabat İlçe Milli Eğitim Müdürü Mehmet Usta, Genel Sekreterimiz Doç. Dr. Ufuk Töman, dekanlarımız, müdürlerimiz, akademik ve idari personelimizle öğrencilerimizin yanı sıra yurtiçinden ve yurtdışından gelen konuk eğitimciler katıldı.

TEK BAŞINA BİLGİ AKTARIMI YETMEZ

Saygı Duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından açılış konuşmasını yapan Fatih Eğitim Fakültesi Dekanımız Prof. Dr. İsmail Hakkı Demircioğlu şehit eğitimcilerimizi andıktan ve kongreye katkı sağlayanlara teşekkür ettikten sonra şunları kaydetti: “Üniversitelerin görevi sadece bilgiyi aktarmak değildir. 19. Yüzyılda sınırlı kalan bu anlayışı birinci ikinci nesil üniversitelerde görsek de terk etmek durumundayız. Bilginin üretilmesi ve toplumla paylaşılması öncelikli olmalı. Nitelikten çok niceliğe, özden çok şekle, üretmekten çok üretilene odaklanma eğilimlerimizi birer özeleştiri olarak ele alabiliriz. İklim krizi, sürdürülebilirlik, eğitim sorunları, yapay zeka ile ortaya çıkan risk unsurları; bunların doğru değerlendirilmesi için öğrenmenin daha fazla bireyselleşmesi şart. Buradan elde edilecek çıktılar toplumun problemlerini çözme noktasında değerli olacaktır.”

EĞİTİM SİSTEMİMİZİN ÖNCELİKLERİ

Ortaya çıkan yeni teknik ve teknolojik sorunların cevaplanması için eğitimcilere büyük görev düştüğünü belirten Demircioğlu, “Sadece mevcut bilgiyi aktarma yanılgısına düşersek bir Japon, bir Amerikalı ya da bir İngiliz gibi bu alanda mücadele ettiğimiz küresel güçlerin yetiştirdiği ülkelerin öğrencileriyle yarışacak öğrenciler yetiştiremeyiz. Problem çözen öğrenciler yetiştirmek zorundayız. Eğitim ve öğretim alanında dünyamızda ve ülkemizde değişim ve dönüşümler yaşanırken sınıfın ve okulun bazı öğrenciler tarafından sevilmediğini görüyoruz. Türk Eğitim Sisteminin büyük problemlerinden biri de budur. Öğrencilerin motivasyonunu yükseltemiyoruz. Çağın standartlarında öğretmen yetiştirmek için eğitim fakültelerini güçlendirmek durumundayız. Bu anlamda, kongremizin eğitim bilimleri alanında çok yönlü çözümler sunacağına inanıyorum” dedi.

MOTİVASYON SORUNU NASIL AŞILIR?

Ardından kürsüye gelen Rektör Vekilimiz Prof. Dr. Atilla Çimer de konuşmasında eğitim fakültelerinin güçlendirilmesinin önemine vurgu yaparken “Eğitim fakültelerinin farklı yapılanmalara gitmeden geliştirilerek korunması gerektiğine inanıyoruz. 100’e yakın üniversitemizde eğitim fakültesi var; ülkenin istediği öğretmenleri buralarda rahatlıkla yetiştirebiliriz. Öğrenci motivasyonunun düşük olmasının ilk sebebi, eğitim fakültelerinde istihdam problemi olmasıdır” dedi. “Yetiştirdiğimiz öğretmenler direkt olarak okullarda görevlerine başlayabilirse bu sorun aşılabilir” ifadesini kullanan Çimer, “Fatih Eğitim Fakültemiz 60 yılı aşkın zamandır Türkiye’nin en tarihi kurumlarından biri. Kongremizin yerel, bölgesel ve ulusal düzeyde hem eğitim çalışmalarına hem öğretmen yetiştirme sistemine önemli katkılar sağlayacağına inanıyoruz” diye konuştu.

ÖĞRETMEN TOPLUMUN İSKELETİDİR

Öğretmenlik mesleğinin öneminin altını çizen Çimer, “Kaynaklarımız giderek azalıyor. Bundan sonraki öğretim programlarımızda bütün üniversite genelinde öğrencilerimize bu alanda yeni dersler okutulmasını, 21. Yüzyıl becerileri kazandırılmasını istiyoruz. Bir toplumun çimentosu, temel taşı, iskeleti öğretmendir. Öğretmeni iyi yetiştiremiyorsanız toplumu iyi yetiştiremiyorsunuz demektir. Meslek ahlâkı, etik ilkeler, mesleki gelişim, sürekli öğrenme; bunların hepsi öğretmenlerimizin iyi yetiştirilmesi ile mümkün olacaktır. Kongremizden elde edilecek çıktıların bu sisteme önemli veriler sunmasını temenni ediyorum” dedi. Rektör Vekilimiz konuşmasının sonunda, katılımcıların üç gün boyunca seri akademik sunumların yanı sıra Trabzon’un doğal ve tarihi güzelliklerini keşfetmelerini tavsiye etti.

Kongreye Rize’den katılan Dr. Öğr. Üyesi Onur Birinci ve Matematik Öğretmeni Yasemin Gül Birinci salona 1 yaşındaki kızları Zeynep Güneş’le birlikte geldi. Minik Zeynep Güneş kongreye yurtiçinden ve yurtdışından katılan misafir akademisyenlerden büyük ilgi gördü.

Açılış programı çerçevesinde kayıt, tanıtım ve konuşmaların ardından Fatih Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Anabilim Dalı öğretim üyelerince hazırlanan müzik dinletisi yapıldı. Müzik dinletisi sunan akademisyenlere birer teşekkür belgesi verildi. Üç gün devam edecek kongrede daha sonra bilimsel sunumlar aşamasına geçildi. İlk panel, “Yapay Zeka ve Eğitim” konusunda verildi. Üç gün sürecek kongrede 283 bilim insanı tarafından 113 yüz yüze, 61 çevrimiçi sunum yapılacağı öğrenildi.

Menüyü Kapat